טיפול תומך במבוגרים

הטיפול הפליאטיבי (הטיפול התומך)

במסגרת הוספיס בית הוא חלק מגישה טיפולית שנועדה לשפר את איכות החיים של חולים ובני משפחותיהם, בהתמודדות עם מחלות חשוכות מרפא.

התקדמות הטכנולוגיה והרפואה המודרנית מאפשרת ריפוי ושיפור של מחלות רבות. עם זאת, ישנן מחלות או שלבים במחלה שבהם לא ניתן עוד לרפא את החולה, והמחלה היא מתמשכת (כרונית) ומצבו של החולה אף מתדרדר.

מטרת הטיפול הפליאטיבי למנוע סבל ולהקל על המטופל הסובל ממחלה חשוכת מרפא – באמצעות זיהוי יזום של תסמינים, כגון כאב, ומתן טיפול מתאים שיאזן את התסמינים ככל האפשר לאורך היום והלילה. זאת תוך התייחסות גם להתמודדות הנפשית של המטופל ושל בני משפחתו המלווה את התהליך, במטרה שיוכלו לנהל חיים עצמאיים ומכבדים ככל האפשר למרות המחלה. החולים ובני משפחותיהם הם שותפים מלאים בקבלת ההחלטות הטיפוליות, על פי העדפותיהם וערכיהם, ובבוא העת יוכלו לבחור את המקום בו המטופל ימשיך את דרכו – בביתו או במוסד רפואי.

חשוב לזכור! כי טיפול פליאטיבי מקצועי ויעיל משפר את איכות החיים, ואף עשוי גם להיטיב את מהלך המחלה על כן הטיפול ניתן אף בשלבים המוקדמים של המחלה, על מנת לאזן תסמינים הנגרמים בעקבות המחלה או הטיפולים.

יתרונות ע.ר.ן מדיקל:

עקרונות הטיפול התומך:

הנחיות משרד הבריאות מגדירות כי כל אדם, אשר רופא מומחה קבע כי תוחלת חייו אינה עולה על 6 חודשים, זכאי לקבל טיפול פליאטיבי במסגרת אשפוז בית.

מחלות המוגדרות כמחלות מאיימות חיים: